lördag 12 december 2009

Hej!!

Jodå... En alldeles lagom lördag har vi haft... Vid 12 drog jag å Hannah till Rusta för att köpa nya lampor till slingan på balkonen( bara 2/4 utav den lyser) och lite annat smått å gott man behöver för att tvätta, diska och tvätta håret med... =) Sen till ÖB för att glutta runt lite... Där hittade Hannah massa med saker hon önskade sig i julklapp!! Mycket bra tycker jag, för den prisklassen passar min plånbok alldeles utmärkt!! Fan, hatar att vara fattig!! Har absolut så vi klarar oss, men det där lilla extra skulle sitta fint!! Framföra allt nu till jul!! Men men... Är ju inte McGuyver direkt, som gör hårspray utav hundskit!! Så man får vara glad för det lilla man kan åstakomma!!

Vid 14 kom mormor och morfar och hälsade på!! Myyyys... Älskar mina päron som fan!! Dem är bara bäst!! Vi fikade och lekte med Hannah typ hela eftermiddagen... Bestämmde lite hur vi skulle göra på juldagen och så... Det är då vi ska ha jul här!! Ska bli myyysigt!!

Sen dök Natalie upp och så satte tjejerna igång och gjorde en massa halsband å grejer... Roligt hade dem, så då passade jag på att bjuda grannen på lite mat... När allt var klart och jag stod å diskade tittade jag ut!! Stoooora flingor dalade ner utanför, och tjejerna blev som tokiga!! Hannah klädde på sig och sprang ut och sjöng!! Det är något speciellt med den riktiga första snön... Tycker även jag, 33 år gammal!! Kommer aldrig bli så stor, hoppas jag!!

Kl 20 var det dags för lördagsgodispåsen och Robinson... Tände ljus lite överallt och så gosade vi ner oss i soffan... Så skönt... Sen när det var slut, såg jag på Hannah att det var dags för bissingarna och en saga... Hon såg helt färdig ut!! Och hade blivit lite snorig under kvällen... Hoppas nu bara på att det inte blir mer än så... För att vara hemma från jobb, har jag inte råd med alls!! Men blir det så, så blir det ju så, så klart!! Allt för min älskade lilla plutt!! Hon har gått å sjungit på sina Luciasånger till å från nu, och kan dem riktigt bra... På måndag är det dags för Luciatåg med sin förskoleklass... Ska bli så roligt å se... Och mormor och morfar ska med. och en fikakorg!!

Shit vad jag skriver på nu då!! =) Hade ett långt och trevligt samtal med Fiasnutt med... Thanx darling!! Men måste ta reda på vad det är för fel med min hemtelefon!! Den verkar lägga av när den tycker att vi har pratat för mycket!! Hahahaha.. Same shit hände förra gången med!! Mycket märkligt!!

Nåväl!! Nu är det dags för sängen tror jag... Fast jag egentligen inte vill eller har lust...
Imorgon ska vi ut till hundklubben, för Hannah ville fira Lucia med dem... En god mamma, som jag är, ställer jag naturligtvis upp!!

Vill att det ska komma mer snö nu, så det lyser upp lite i mörkret!!

Fridens liljor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar