måndag 10 maj 2010

MONDAY!!

Denna dag har bara SWISCHAT iväg!! Jobbade 9-16, sen var det iväg för att hämta lillsnuttan!! Susade hem och gjorde iordning ett stort lass med köttfärssås!! Så smarrigt så!!

Nja... Sen drog Hannah upp för att hänga lite med granntjejen, och jag passade på att få en kopp kaffe utav Tobbe... sen var ju kl helt plötsligt 19.45!! Dags att slänga snuttan i säng...

Slog mig idag att det bara är 7 veckor kvar till min semester!! Och 18 dagar kvar till en liten kryssning!! Känns kalas att ha något att se fram emot!!

Har sem v.27-30, och har inga större planer faktiskt!! Hoppas på bra väder, och att man kan hänga på hjortens mycket!! Där finns ju allt man kan behöva. Kiosk, toa och braiga bassänger!!

Kan inte förstå att Hannah ska börja ettan efter sommaren!! Helt jävla galet ju!! Och hon är en så stor tjej nu... Förnuftig, resonlig och jääävligt envis ibland... Kan inte alltid ta vad man säger, för hon har ju en helt annan uppfattning om saker å ting!! Just DÄR, måste man stå på sig!! Och jag kämpar på!! Det är kämpigt, ofta!! Och ibland önskar jag att det fanns någon vid min sida som kunde hejja på mig!! Men ensam är stark!! (inbillar mig det iaf...) så detta fixar jag!! Måste jag göra, för jag har ingen annan som hjälper mig.. .Ingen att luta mig emot ibland, när det är tungt!!

Idag fyller twinsen år!! ETT år har gått...!! Kan inte fatta!! Imorgon ska vi ut och lämna en present och fika lite... GOOOOS!! Och innan det ska jag åka till Fiasnutt och titta till dem!!

Så glad för mina goa i min närhet, och dem långt borta!! ÄLSKAR ER!! Vet att jag är pissig på att höra av mig, men den lilla energi jag har går åt till bara det nödvändigaste!! Jobb, mat, Hannah, jobb, städa, tvätta, Hannah och så lite mera jobb!! Precis så det känns...

Sen vi började med Maxi, har jag fått betydligt mycket mera timmar, och även i veckorna... Så... Är ledig varannan tisdag, lör, sön och var fjärde lö... That´s it!! Blir inte så många lediga stunder... Och det känns... Ledig imorgon, sen jobbar jag till nästa fredag... Alltså 10 dagar i rad!! Blir lite mkt!! Men går ju åt... Ensamstående morsa... Räkningarna är ju demsamma, även om man är själv, eller 2... BLÄSCH!!

Nu ska jag lägga mig i soffan... (Har lite lördagsgodis kvaaar. Den som spar han har!!)

LOVE!!

1 kommentar:

  1. Du är inte pissig på att höra av dig, det är ju så när man är mamma och ensamt arbetande kvinna. Vad mer kan man begära gullunge.. Du är värd massor... <3 du är så duktig med allt.. avundas dig, för ja skulle inte orka.. Puss påre.. snart åker vi... yeeeaaaaaaah... =)

    SvaraRadera