söndag 11 april 2010

Våren är hääär!

Idag har man kunnat stå i bara tröjan utav frysa halvt ihjäl sig iaf!! Mycket nice...

Efter frullen idag (seeeeen frukost blev det) så for vi iväg till Fia med fam... Så mysigt och trevligt. Och kidsen lekte som tokar... Dem var ute heeela tiden och lekte i lekstugan... Och vi var på framsidan och la fram åsikter om staketbygget!! =) Och jösses så fint det blev!! Kalas ju!! Duktiga ni!!

Sen for vi hem och hämtade en pappkasse med böcker till Tettan, som jag lovat för hundra år sen!! Datorn fick hänga med över till dem med... Så NU har jag ett antivirusprogram!! Vilket jag trodde heeela tiden att jag hade!! Hahahaha!! Så trööög i huvudet!! En kalasmiddag, fick vi med!! Kalopps på hjortkött!! Mumsigt värre!! Så den a helg har vi inte varit ensama vi matbordet, en gång!! Och riktigt nice är det... Gillar när det rör sig runt omkring mig!! Självklart är lugnet bra, men ibland känner man sig mer eller mindre social!! Och denna helg har varit en social sådan... Fast det är en familj till jag gärna hade velat hunnit träffa, men ska nog se till at kommer ut dit i veckan, för dem har jag inte träffat på länge nu!! Lite ågren för det... Men men... Hinner inte allt ibland...Så är det!!

Nu håller vi på å tränar på att somna när jag inte är inne i sovrummet! Det har varit gosig, och nice, även för min del, att krypa ner i sängen och vila lite, när Hannah ska sova. Men nu känner jag att det är dags att bli en ännu större tjej!! Och igår gick det kalas!! Ikväll gick det så där... Hon blev ledsen, och kände sig inte alls som den stora tjejen, som hon var igår.. nämnde ju för henne att Timmy och Minja (fias kids) somnade i sina egna sänger, efter att dem blivit nattade, och föräldrarna gått ut från deras rum. Då blev hon ledsen när hon hörde det, och sa att hon inte kunde!! men man måste ju pröva, för att veta om det funkar, sa jag... och det köpte hon... Nu ligger hon ensamen i sitt rum, och jag sitter i köket... Så tycker nog att det funkar. Grejen är ju att det har ju alltid bara varit hon och jag... Hemma hos far sin, finns det ju lite mer folk, och lite mera liv och rörelse såklart, av förklarliga själ... Där har det väl funkat från början... Jajaja... Allt detta meck är väl mitt fel, men vi tjejer ska fixa även detta. Förklarade ju för henne att man måste ju testa och öva lite, innan man kan!! Så är det ju med allt... Lära sig å cykla, eller knyta skosnören.. Inget man fixar på 2 sek!! Och det måsteman oxå lära sig.. Att övning ger färdighet!!

Så nu har jag varit vis så det räcker för en hel månad, misstänker jag!!

Nu blir det nog en film och sen bingen!! Tär på krafterna att vara ute i friska luften!! ;)

PÖSS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar