söndag 16 januari 2011

Dag 2

Mina föräldrar...

(ska bara skriva först å förklara för dem som inte vet vad jag håller på med!! Fia hade en lista med 31 olika saker man skulle skriva om... En för varje dag... Meningen var ju att jag skulle kopiera den, men som en misslyckad datanörd som jag är, fixade jag det inte... Men å andra sidan blir det ju en liten surprise för er varje dag... Vad jag kommer att skriva om!! =) )

Min far heter Ola och min mamma heter Nelma och kommer ifrån Brasilien. För ca 36 år sen åkte min mamma med sin syster, min farbror och deras barn för att hälsa på farfar... Dååååå fick min mamma syn på sin systers mans brorsa...(min blivande pappa Ola) och det klickade väl, eller nått sånt...
Semestern tog slut och mamma åkte tillbaka till Brasseland och fortsatte leva sitt liv med en massa brevväxling med min blivade pappa... =) De kom väl fram tillslut att mamma borde säga upp sitt jobb och sälja sitt hus och kommma hit till detta vinterland februari 1976. Vilken hon gjorde... Stackaren... Frös och undrade säkert både en och två gånger vad hon hade gett sig in på!! Nåväl... Inte många dagar efter hon hade landat i detta kalla land blev jag till!! Och resten vet ni ju... 13e november 1976 föddes en liten flicka på Nyköpings BB...

Ja... Någonstans när jag fortfarande låg i mammas mage på sommaren tror jag.. .Gifte dem sig... Och håller ihop i vått och torrt även nu... De träter en del... Lite försåeligt är det nu när mamma är sjuk och har dåligt tålamod...Men det hör väl till... För i slutändan älskar dem varandra oändligt!! Sånt syns...

Jaaa... Det var väl det om min mor och far... Dem är lite till åren och fyller 73 år i maj båda 2... Men dem hänger i!! Älskar dem så!!





Annars så ska jag bara skriva att Hannahs och min chill-söndag har varit kalas!! Inte gjort ett skit!! Toppen va?? Det behöver jag... Bara vila och ta det jävligt lugnt... Min kropp håller på att återhämta sig... Och försöker hitta lite fokus på framtiden!! Ska fan lägga av med att småäta och fika helatiden (fast det är mitt bästastebästa).. Och försöka röra på mig lite... Hur svårt ska det vara??!! Gaaaaah!!

NYTT ÅR!! Fixa det här nu Karin!!

L&R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar