tisdag 9 november 2010

Tisdag!!

Har varit en helt ok dag!! Börjar bli piggare... Så skönt!!

Dagen började med att vi försov oss!! Mindre bra, men vi fixade det oxå!! =) Tur att vi bor nära skolan... Hihi...

Precius i den vevan fick jag ett sms ifrån Katta i Gnesta som skulle in och lämna bilen på service... Passade ju toppen, eftersom jag skulle ner på stan och köpa lite dricka tills på lördag, och firmafest... Och göra mig skuldfri hos tandläkaren... Så vi intog en fika på Hellmans och pratade en bra stund!! Sååå trevligt... Tror inte att jag träffat henne på över ett år!! Så det var väl dags!! ;)

Sen var det iväg för att hämta Hannah och fara med henne till ögonläkaren... Det såg mycket bättre ut, men inte bra... 3 veckor till ska vi hålla på med salvan... Är troligen något virus som har hoppat in i ögat??!! Har inte en susning, men överläkaren på ögon hade inget inte direkt svar... Så vad vet jag?? Hon gjorde ett nytt syntest iaf och ser ner till de 2 sista raderna... på båda ögonen nu.. Vilket är helt godkännt!! Men koll ska vi ha, och återkomma om det kommer tillbaka!! Men ärren hade gått tillbaka och det fanns inga öppna sår... Man får väl se på det goda...

Efter ögonläkaren var vi på väg upp till 9an för att hälsa på mamma, men stannade till på HUD... Jag tänkte höra hur jag skulle gå tillväga för att få börja sola igen... Med en sån jävla tur (vilket jag ALDRIG annars har) fick jag träffa en hudläkare som var helt jävla kanon!! Istället för att skicka en bevakning till en läkare, som var på semester nu i 2 veckor, för att sen få träffa denne, och sen vänta på en remiss till en annan läkare, som ska avgöra om jag får börja sola, fick jag träffa en på en gång!! Hon tittade på alla mina prickar och bestämmde att nu kör vi!! Varför inte, tyckte hon, så bilr det ju en mindre i kön att få komma till läkaren!! Helt jävla fantastiskt!! Hon skrev ut en salva som jag får smöjra med i ansiktet, och jag fick 6 soltider direkt!! Helt galet bra!! En sån service!! Och jag som bara tänkte hoppa in och fråga hur jag skulle gå tillväga... och får hjälp direkt!! Köp en lott lixom!! =)

Sen for vi upp till 9an och hälsade på mammaplutt!! Skitdåliga blodvärden och väntade på nytt blod... Så hon fick vackert stanna kvar och vänta på nytt fräscht blod... Hoppas hon får komma hem imorgon...

All denna jävla hopplöshet!! Blir ledsen när jag ser mamma ledsen... Blir ledsen när jag ser att pappa blir ledsen, för att mamma är ledsen... Blir ledsen när jag inte själv mår bra... Ja, ni hajjar... Ett jävla ekorrhjul, som bara går runt runt!! Önskar att någon kunde sätta en käpp i hjulet och få stopp på skiten!! Så man kanske få en chans att hoppa av... För en stund iaf!!

Jaja... Överlag en helt ok dag!! Den avslutades på badhuset med Hannahplutt!! Tyckte jag att vi behövde... Bara komma in och ner i värmen...( För denna jävla blaskdag, kunde man ju ha varit utan... ) Jättemysigt!! Och på vägen hem stannade vi till på Rhodos och tog hem lite godismat!! Hannah gillade det massa... Sen var det mys i sängen med en Sunebok!!

Tack för idag!!

3 kommentarer:

  1. Tycker såå synd om mamma.. =( hoppas hon piggnar på sig lite snart.. Låter som en kanondag i övrigt, oooh JA köp en lott gumms.. Hihi Skönt att du fick hjälp direkt... Oooh dricka till firmafesten.. en annan ska va nykter, jävligt kul NOT... Får se hur länge jag står ut!!...// Fia

    SvaraRadera
  2. ett stort tack för hjälpen med bullersta -körningen! du e en klippa tjejen! :-)

    /F

    SvaraRadera
  3. Inga problem alls F... Bara glad att jag kunde hjälpa till!!

    KRAM!!

    SvaraRadera