söndag 20 juni 2010

En fin dag!!









Ja, idag har det varit full fart och en mycket trevlig dag!! Började med att stiga upp INNAN tuppen vaknat!! (enligt mig iaf...) okristligt tidigt på en söndag... Men det är inte var dag, stora killen konfirmeras, så det var bara att pallra sig upp! Slängde i oss lite frulle, sen iväg... Det var jättefint i kyrkan, och Charlie och hans vänner var jätteduktiga... Men man har ju ingen rutin på att gå i kyrkan direkt, så det märktes nog på oss och våra som flams... ;) men det hela avlöpte väl...
Sen när det var dags för mig och Hannah att åka hem... Drog vi till Nynäs slott istället... Fick idén att vi skulle ta en fika där... Och när vi kom dit, så var det fullt med folk vid nån lada, alldeles intill parkeringen... Dit gick vi förstås in å tittade .... Och det var en utställning som skulle invigas kl12... Så där halkade vi in... Det var mycket för barnen att titta på och undersöka... Och även vi vuxna fick väl oss en tankeställare i vissa avseenden iaf!!
Sen knatade vi upp mot slottet och kikade, och gick in på fiket där och mumsade räkmacka!! En mycket fin, spontan och trevlig avstickare i tillvaron!!!
Sen när vi kom hem, däckade vi i soffan, och jag slummrade nog till oxå!! Inte sovit någe vidare på 2 nätter, eftersom jag sovit på soffan... Challe fick min säng, så klart!! :)
Nu har vi ätit lite och jag har kastas pluttan i säng... Fritids för henne, och jobb för mig imorgon!!
Såååå.... Over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar