måndag 30 oktober 2017

Präktiga mammor!

Alltså....
Det var 14 år sen jag fick barn sist och då gick det bra!
Då gick det bra att ge barn mat i burkar och köpa färdiga pulver till gröt.
Dem finns ju förvisso kvar fortfarande och jag antar att man fortfarande ge dem till barnen?
Meeeeen det finns så fantastiska mammor på öppna förskolan som baaaara gör egna puréer och gröt. River ner fryst paltbröd i gröten så dem får i sig tillräckligt med järn. Asså va fan??!!
Är jag en rutten mamma som inte pallar med att göra sånt? Finns ju fantastiska puréer och gröt som faktiskt lilla W faktiskt uppskattar!
Borde ju ha all tid i världen att göra dessa fantastiska grejer, men nä... why?
Överlåter det till dem präktiga, duktiga mammor som gillar att skryta om det! Ha!
Då skryter jag om lilla W att hon sover som en stock heeeeeela natten från 22-09!! Hela 11 timmar på raken utan att vakna och vara hungrig! Ha! Det gör inte din unge.... äter piffig hemmagjord gröt och puréer, men väcker dig varannan timme! Haha till mig!!

Nä, är inte en usel mamma! Gör faktiskt ett bra jobb med W och stora H oxå för den delen!

Stora H är ett kapitel för sig, men 14 bast och äger världen! En fantastisk insikt och den bubblan får hon väl leva i ett tag till! Tills världen knackar på och talar om hur det verkligen ser ut! Jaja... hon är underbar och det är mina två tjejer det! Stor och liten! Bara älskar dem! ❤

Fantastiskt är en fantastiskt ord!! Används mycket och ofta!!

Nu ringde H och är på väg hem! Han vill ha mat! Vad ska jag då hitta på? Glor i frysen och upptäcker.... ingenting! Får göra soppa på en spik!

Puss! 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar